Marco Rubio USAID’e geçici yönetici olarak atandı

Kapatılma iddiaları ile gündeme gelen Amerika Birleşik Devletleri Uluslararası Kalkınma Ajansı (USAID) ile ilgili yeni bir gelişme yaşandı. ABD Dışişleri Bakanlığı’ndan yapılan açıklamada, ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio’nun USAID’e geçici yönetici olarak atandığı bildirildi.

Haberin Devamıclass='medyanet-inline-adv'>İlginizi Çekebilir‘Taliban liderinin başına ödül koyabiliriz’

USAID’in uzun zamandır Amerikan çıkarlarını yurtdışında sorumlu bir şekilde koruma misyonundan uzaklaştığı kaydedilen açıklamada, "Ajansın faaliyetleri üzerinde kontrolü sağlama ve ajansın faaliyetlerini daha iyi anlama yolunda geçici bir adım olarak, Başkan Donald Trump Bakan Marco Rubio'yu geçici yönetici olarak atamıştır" ifadelerine yer verildi. Rubio’nun Kongre'ye, USAID'in dış yardım faaliyetlerine yönelik incelemesinin devam ettiğini bildirdiği kaydedilen açıklamada, "USAID'le ilgili incelemeleri sürdürür ve kurumun Amerika’nın öncelikli gündemi ve Dışişleri Bakanlığı'nın çalışmaları ile uyumlu olduğundan emin olurken, Amerikan halkının çıkarlarını korumaya ve vergilerin boşa harcanmamasını sağlamaya devam edeceğiz" denildi.

Haberin Devamıclass='medyanet-inline-adv'>

KAPATILMA İDDİALARI İLE GÜNDEME GELMİŞTİ

ABD basınında yer alan haberlerde Trump yönetiminin tasarruf önlemleri kapsamında USAID'i kapatmaya karar verdiği belirtilmişti. Kararın arkasında ise Trump'ın Hükümet Verimliliği Departmanı'nın (DOGE) başına getirdiği isim olan Elon Musk’ın yer aldığı kamuoyuna yansımıştı.

ABD Başkanı Trump'tan Kanada kararı! 30 gün süre verdiHaberi GörüntüleTrump tehdit etmişti! Güney Afrika'dan dikkat çeken çıkış...Haberi Görüntüle

Haber Kaynak : MILLIYET.COM.TR

"Yayınlanan tüm haber ve diğer içerikler ile ilgili olarak yasal bildirimlerinizi bize iletişim sayfası üzerinden iletiniz. En kısa süre içerisinde bildirimlerinize geri dönüş sağlanılacaktır."